R.K. PAROCHIE ONZE LIEVE VROUW VAN LOURDES

(bijv. ziekenzalving of

uitvaart):

06-50894495

In het licht van de heilige Schrift, wordt de zending van Christus aan zijn apostelen voortgezet in de Kerk tot op vandaag. ‘Zo wordt het door God ingestelde kerkelijke ambt in verschillende wijdingsorden uitgeoefend door degene die reeds van oudsher als bisschoppen, priesters en diakens bekend staan’  (Vaticanum II, Lumen Gentium 28).

Het sacrament van de wijding staat ten dienste van het geloofsleven van heel de Kerk, het Volk van God.

De dragers van het gewijde ambt zijn aangesteld om in Christus’ Naam het geloof te verkondigen, de sacramenten te bedienen en herders te zijn van de medegelovigen die aan hun zorg zijn toevertrouwd.

Door het doopsel en het vormsel hebben alle gelovigen deel aan de zending die Christus aan zijn Kerk gegeven heeft: het gemeenschappelijk priesterschap van de gelovigen (Lumen Gentium 10). Zij zijn geroepen om bij te dragen aan de opbouw van een inspirerende Kerk en van daar uit mee te werken aan een samenleving die meer de vorm aanneemt van het koninkrijk van God.

De Katholieke Kerk

kent zeven sacramenten:

●  het doopsel

●  de eucharistie

●  het vormsel

●  het huwelijk

●  de wijding

●  de ziekenzalving

●  boete en verzoening

(biecht)

●  algemeen

aanmelden voor Doop,

1e H. Communie, Vormsel. enz. zie

De sacramenten zijn werkzame tekens van de levende Heer, Jezus Christus.

maakt deel uit van